Tre saker...

... som jag tänkt på idag:

1. Varför jag är sur på mornarna. Insåg imorse att det inte är så konstigt att jag är jävligt grinig på mornarna, när jag såg tillbaka på den här dialogen mellan mig och morsan:
Jag: "Nu diar Billie (en av valparna, ja) igen"
Mor: "Diar Billie igen?"
Geh.
Mor: "Va? Diar Billie?"
Jag: "Ja, nu diar Billie igen"
Är det inte en självmordsdialog?

2. Nyheten på morgonteve om att ett stort köpcenter (minns inte vilket) förbjudit biståndsarbetare från Röda korset och Frälsningarmén att stå utanför och samla in pengar. De kommer i framtiden att kräva 1500 kr om dagen för att de ska få stå där. Frälsningsarmén svarade med att det är mer än de får in en vanlig dag. Snyft. Köpcentrets ägare försvarar sig med att säga: "Vi bedriver inte biståndsarbete". Jag kräks. Har ni någonsin hört talas om så hjärtlösa människor? Det är fan knappt...

3. Att jag, trots att mitt program inte hade någon obligatorisk bildkurs alls, har mer kunskap i konsthistoria än de som valt och studerat bild och form i två och tre år. Det känns... bra på en egoistisk nivå och oroande på en samhällskritisk nivå. Typ. För att bevisa påståendet följer två dialoger, båda från bildesteternas lektioner:
"Eva, vad är en I-S-M?"
Lärare Eva: "Va?! En I-S-M?"
"Ja, vad är det?"
"Jaha, en -ism. Jag ska berätta om dem senare idag" Hjälp! Borde inte tvåor kunna någon konsthistoria, alls?

Lärare Anders: "Vilken -ism kan man säga att Dalí tillhörde då?"
"-ism? Ååååh, va är de nu igen?! Ja vet att vi pratat om de, men ååååååh!"
"-ism är som en konstinriktning."
"Åååååååh, den enda -ismen jag kommer ihåg nu är, vahettere, feodalismen." Hjälp! (En trea som sa det)

On the good side så innebär det här att jag får känna mig klyftig! Å andra sidan... ja, var tog deras utbildning vägen?

Kommentarer
Postat av: Lisa

LOL åt esteterna! Alltid skönt att känna sig extra klyftig

Postat av: Anna

2: dom måste vara sociopater



3: hahaha, ja jissses, och dom ska syssla med sånt i framtiden? feodalism, hahaha, jag dör

2008-09-18 @ 14:30:19
URL: http://teleute000.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback