Självmordsdialog #2

Skrev ju av en typisk självmordsdialog igår, den när jag pratade med morsan. Kom just hem från min Ella-promenad, och fick ofrivilligt med mig en ny... Geh, vill egentligen inte tänka på det alls, men for the sake of the blogg...:

Köper druvor, tänker på... inget alls. Tydligen står det en snubbe bredvid mig, som säger:
- Fan vad jobbigt det är att bryta av kvistarna på druvorna, alltså.
Jag: - Eeh, ja, haha...
Känner att jag måste bidra lite mer till den här meningslösa konversationen, och säger:
- Eh, ja, och så fastnar de i påsen också.

Sen dör jag inombords trettio gånger om, och flyr ut till min snälla hund, som aldrig kallpratar med mig. Men visst är det ett bra exempel på en självmordsdialog? Man vill bara -ZIIING- skära av halspulsådern. Nära nog, i alla fall. Men ärligt, vad svarar man på den öppningsrepliken? 

Kommentarer
Postat av: Anna

"jomen, livet är hårt i finnskogarna?" hahaha jag tyckte du hanterade det exelenté, jag har fått panik, fryst och inte tinat upp förrän till våren, hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback