Dödens död

Satt och läste dödsannonserna (mina underliga vana trogen) och letade efter folk som gått bort för tidigt när jag hittade den här:

Anders Lindskog

och istället för datum stod det bara:

är död.

Han själv var inte ledsen över att det skedde
den 6 augusti 2008,
men vi är många som sörjer honom.

Anders Lindskog... Han var tydligen tenorsaxofonist, ganska känd, upptäckte jag när jag googlade. Gör det saken mer begriplig och/eller okej? Lite väl spexig dödsannons för min smak.

För övrigt sörjer jag lite över alla balla namn vars datum verkar ha gått ut. Här är några av de bättre som fanns bland DN:s dödsannonser:

Marcus Odenius (Låter som en romersk centurion)
Rune Pousette (Supersvennigt möter fransk högadel, måste gillas)
Aurora Lillieros (Extra allt, tack, sa Auroras mor vid dopet)

Kommentarer
Postat av: camilla

Ja drömde om dig inatt, du hade flyttat till Västerås och jobbade i en affär.Så gick du även runt och bar på en sjöstjärna och golvet täckt av ett lager vatten upp till fotleden ungefär! hmm. Just ja å så hade du skaffat en kille som åkte från Ludvika till Västerås för att bjuda dig på glass..

tolka drömmen fritt!

2008-09-07 @ 12:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback