Status just nu

Sitter här vid datorn och kan knappt skriva, för det ligger en halvmetershög med papper och böcker runt mig, och framför mig står en kopp med Nescafé-kaffe. Det riktiga kaffet är slut, och nu måste jag antingen handla eller lära mig dricka fuskkaffe i väntan på att nån annan ska göra det.

Lyssnar på Silver Jews nya album i väntan på att ny musik ska laddas ner: hittade en genre jag aldrig hört om nyss - Retro jazz. Uppstod på 90-talet som nån slags hyllning till swing och jazz. Big Bad Voodoo Daddy (nej, inga extrapoäng för det namnet) är tydligen en av de mest kända. Lite osäker på om jag gillar det, men han måste ju få en eloge för den här låttiteln, eller?

Big Bad Voodoo Daddy - You and me and the bottle makes 3 tonight

           

Man, I know I gotta go, it's the same thing every time
But I don't think another drink's gonna make me lose my mind
So I think about my next drink
And it's you and me and the bottle makes 3 tonight.

Kommentarer
Postat av: Anna

catchy, I say! lite dansant och svängigt sådär, jag skulle lätt ha det där som städmusik. skutta runt och plocka med saker i en invecklade och ogenomtänkta turer genom hela huset, hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback