Projektion

Igår var jag, inte helt ovanligt, riktigt grinig på morgonen. Jag kände att jag var tvungen att få utlopp för mina känslor, och valde min mor som offer. Började med att vara allmänt gnällig och muttrig, som en annan farbror, men avancerade sedan till att faktiskt planera elakheter. När jag skulle välja musik för morgonen kände jag mig nämligen så rättfärdigt sur på henne att jag bestämde mig för att spela det som hon skulle ogilla mest.

Nästa steg var att räkna ut vad som skulle vara mest irriterande för henne att lyssna på. Efter en stunds fundering hade jag skurit ner alternativen till två: Madonnas "Like a virgin" eller Public Enemy's "It takes a nation of millions to hold us back". Madonna därför att det är musik som verkligen inte tilltalar min mor, med åttiotalsbeat och effektfulla körer. Tyvärr tilltalar det inte mig heller. Had to go with PE.

Ja, en liten berättelse om hur min hjärna fungerar klockan sju på morgonen.

                    194529-214

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback