Jag ska nog bli popmusiker, trots allt

Nej. Men jag sitter just nu och gör bögtråkigt projektarbete, dvs. klistra in bild i paint, ändra storlek, beskär, spara, gör om. Gånger hundra. Samtidigt är det monotont, och det är ju alltid trevligt, jämfört med essäer om Kierkegaard och diktanalyser. Brain off, hands on.

Hursom, anledningen till att jag ser framför mig en karriär som låtskrivare är denna enkla: tryckte fel (tydligen mer komplicerat arbete än man kunde tro) och klistrade in direkt, alltså control+C. Texten som dök upp var denna:
"If you are keen to stick around for a while and imbibe the friendly atmosphere"
Det egentliga sammanhanget är en text om Christiania som ska finnas i vår broschyr, engelska versionen. Ganska trist och oromantiskt alltså. När den här textsnutten dök upp på blank page så blev den plötsligt mycket mer betydelsefull och DJUP. Minus ordet imbibe, som väl ingen kan tycka är romantiskt. Det låter som titeln på en indiepopskiva, annars.

Summan av kardemumman är att vem som helst kan skriva låtar. But don't tell anyone.

Åter till mitt monotona arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback