Jag önskar att jag hade trädgårdsskills...

... så att jag kunde hålla mig ute, men ändå göra något vettigt. Jag vill inte bara gå en promenad för att vara ute, jag vill få något gjort på samma gång. Att påta i trädgården vore perfekt. Kanske plantera, eh, sommarens blommor? Vad vet jag, ingenting. Ska lära mig att brodera och påta i trädgården innan jag fyllt 40, för nånstans måste man ju byta intressen. Syjunta vore fett att vara med i, haha.

Ibland tycker jag att det är lite synd att könsrollerna blivit så utjämnade de senaste åren. Min mormor och min mamma har mad skills i brudgrejer, men jag kan knappt sy en kjol. Snickra kan jag inte heller. Det enda jämställdheten har gjort är att göra oss okunniga, blir slutsatsen. En förmiddagstanke.

                      image246
Laga mat kan jag i alla fall, även om soppan blev gul istället för röd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback