Inga andliga vibbar

Kom hem från spinningen för en stund sen, bara jag och Mähler som var där (vilket iofs inte är såå stor skillnad från hur många vi brukar vara, hah). Trampade till nya skivan, galen blandning av musik. För att nämna några är det låtar av The Bangles, Bruce Springsteen, Eric B and Rakim och Jens Lekman. Multikulti, men Astri gillar.

Insåg för en stund sedan hur totalt icke-andlig jag är. Eller snarare hur jag hela tiden glömmer bort hur stor roll religionen spelar i en del människors liv. Satt och åt mellanmål och läste, i brist på annan lektyr, DN:s TV & Radio (inte det mest spännande, men I've had worse) och såg där ett program som ska gå i tvåan nån gång nästa vecka: "Trons Europa". Första tanken var sorgligt nog: "Vem fan är Trons (tänk Tråns)?" Är inte så bevandrad i historia, och fick en bild i huvudet av nån gammal vikingaking. Kick ass Trons, liksom. 

Som sagt, speciellt andlig är jag inte. Hm.

                        image226 

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha! De två muslimtjejerna dök alltså inte upp. Mähler, mähler, mähler... Vilken stil att skrämmas så.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback