En bibliofils erövringar

Ojoj, inledde dagen med att sanera rummet, så nu är det slut på min deppfas. Rena sängkläder muntrar upp, som Blondinbella kanske skulle sagt.

Tänkte ägna inlägget åt att presentera mina snattskatter i min bokhylla. Det har nämligen blivit så, många gånger, att jag av olika anledningar "glömt" att lämna tillbaka böcker till bibliotek... så här följer min svarta lista:
- "Stolthet och fördom", Jane Austen. Från skolbiblioteket på Kyrk, valde att inte lämna tillbaka den av uppenbara skäl.
- "Kalasjnikov", Marcus Birro. Även denna från gamle Pers skattkammare, men att jag fortfarande har den hemma beror mest på dåligt minne kombinerat med lathet. Ingen höjdare.
- "Candide" , Voltaire. Från Spyken. Tog den för att det är en klassiker som alltid är bra att ha. Bra stöld.
- "Pappa Goriot", Honoré Balzac. Stulen direkt från Brittas privata stash. Mest för att jag var lite avogt inställd till svenskan at the time.
Tror faktiskt inte att det var något mer vettigt, bortsett från tjugo skolböcker som jg glömt lämna tillbaka. Vad har ni tattat från skolan?

Kommentarer
Postat av: Karin

haha jag ska skvallra för min far!

Jag är jäkligt sugen på att också sno Candide, den står i grupprumslängan helt oskyddat. Får se när jag tar mod till mig!

Postat av: Erika

Ohh, just ja, det finns obevakade böcker där. Det blir direkt dit och sno ett antal böcker för min del.

2008-03-16 @ 16:17:32
URL: http://priggles.blogg.se
Postat av: Alicia

Oi, Astri. Om du ser detta. Mina skor, jag behöver dem i morgon sîl-vous plaît, vore guld om du kunde ta med dem då. OM du ser detta.

2008-03-16 @ 19:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback