Jävla räka

Fy fan. Ibland när jag är ensam hemma får jag för att jag ska vara värsta hemmafrun á la Martha Stewart. Idag fick jag en matlagningsimpuls (kanske för at jag lev på linssoppa och tacopaj i en vecka) och tänkte göra något med, ja, med räkor. Vad göra, vad göra, funderade jag, och hittade ett recept på nån gryta som lät najs.

Fy fan. Nu har jag skalat ett kilo jäkla räkor, stoppat äckelimpulserna och skalat skalat skalat. Så blev det inte ens såå himla gott. Och nu sitter jag här, mätt och lite illamående med händer som luktar räkor.

Att skala räkor är kanske som att trampa i hundbajs: hur mycket man än tvättar sig finns lukten kvar. I alla fall in your mind.

Imorrn ska jag i alla fall äta linssoppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback