Fest eller fotboll, fotboll eller fest...

Är hemma efter en lång promenad med picnic utanför Maglehem, vid militärt träningsområde. Spännande! Såg till och med en stridsvagn... Och så träffade vi får. Och lamm. Vad mer kan man önska?

De andra sitter och kollar på matchen (eller en match; jag var inte ens medveten om att Sverige skulle spela idag). Hatar fotboll, helt bisarrt vad tråkigt det är. Sitter och läser Jackie Collins obscena beskrivningar av 80-talssex och dricker kaffe istället.

På väg till stranden (som vi inte hittade) blev vi inbjudna på studentfest av "kusinknullarna" (kom på det smeknamnet nu, det var fint) och "konstnärens son" (inte emanuel, tydligen). Jag tror jag ska bida min tid lite och känna efter, men om alternativet är att sitta och löka och kolla på fotboll måste jag säga att jag hellre travar ner dit... Kan ju vara en upplevelse.

Nej, nu ska jag snart vispa ihop pannkakssmet (har kommit på att det är rätt najs att stå för matlagningen istället för diskningen..).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback