Text-TVnytt!

Här kommer senaste nytt från Text-TV!

Kyssar kan sprida sorkfeber

Forskare misstänker att sorkfeber kan smitta mellan människor genom kyssar. Av 14 smittade som undersöktes hittades virus i saliven hos tio. Över 2000 svenskar drabbades av sorkfeber förra året och två personer avled. Tidigare har man trott att det bara smittar från sork till människa.

Det är första gången man sett viruset i saliv, säger Magnus Evander, docent vid Umeås universitet till DN.

Äkta suspekt, detta. Haha. Den första frågan som dyker upp är ju givetvis: "Vad fan är sorkfeber?". Aldrig hört talas om det. Två människor som dog av det? Finns värdigare sätt att go down. Men det bästa är ändå hur Text-TV slåt ihop kyssar mellan människor och smittan mellan sork och människa. Det blir fult.



                     194529-134
Smells like tidelag, I'd say.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha det var på msn-nyheterna också, så det är allvarligt! Jag som tänkte göra filosofi nu på morgonen, men glömde "döda barnet" texten i skåpet, så nu har jag gjort lite tyska istället! Hojta när du är gaame!

Postat av: Erika

Haha! Först tänkte jag: "Den där sjukdomen kommer jag aldrig att drabbas av, för jag är inte speciellt sugen på att kyssa en sork."

2008-01-22 @ 14:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback