Slutsnusat: Dag 6

Oj, nu är det snart slut på den kategorin, möjligtvis med undantag för temporärt suktande. Idag har jag åtminstone en upprörande och, delvis, lustig nyhet att förtälja! 

Jag och fröken Ingolf var en sväng på Willys idag för att införskaffa Onico, som jag redan talat en del om i bloggen. Mycket bra nikotinfritt snus som har en dålig PR-agent. Nåja. Efter att ha letat en bra stund efter snuskylen, som var väl dold bakom kassorna, bad jag den halvgamla bitterf****n i kassan hand me one.
"Kan jag få legitimation?"
"Hah, tja, men det är nikotinfritt, det där"
Ett fnys och sedan:
"Vi måste ta legitimation på dem också"

SAY WHAT?! Folk under 18 är alltså enligt lag förbjudna att sluta snusa? Åh, det är så ologiskt att jag blir arg på kassörskan lilla byråkrati-älskande ansikte bara jag tänker på det. Har ni hört något liknande?


                                194529-92

Kommentarer
Postat av: swik

ha ha.. helt sjukt!

2008-01-10 @ 22:34:19
Postat av: Anna

älskade byråkrati, samhällets sköra konstruktion skulle kollapsa utan dig, ack jo, hahahaha

vi lever i en knasig värld, där bisarra idéer presenteras som fakta. jag ska nog bli domedagsproft när jag blir stor

2008-01-11 @ 19:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback