Nu blev jag plötsligt väldigt gammal

Jass, nu har jag varit ute och motionerat och känner mig lökig och nöjd, men även tjugo år äldre än vad jag är. Som ni vet är underlaget fortfarande värdelöst, med is och vatten i en otrevlig blandning, varför det inte är det ballaste att ge sig ut och idrotta. Som tur var har min mor nyligen införskaffat broddar så att hon ska slippa halka runt. Som tur var... Jag lånade dem nu när jag var ute. Det värsta är att de verkligen är skitbra, inget funkar bättre än ett par broddar på tassarna. Jag var som Jesus, fast på is istället för vatten.

Jag minns att jag tänkte "shit, vad bra, såna här måste jag köpa sen". Innan jag kom på mig själv. Broddar, vafan. Jag säger det, plötsligt blev jag väldigt gammal. Men! Det går inte att bortse från att de äldre vet vad de pysslar med, när de tar på sig cheesy kläder. Så jäkla mycket bättre.


                        194529-128
Det var storm ute, sturm und drang. Men köld möter inte vikingens stig, eller hur det är de säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback