Live the Law of Tithing

Läser just nu om mormonerna på deras egen sida, och bläddrar igenom deras commandments. Däribland finns regeln om att be dagligen, inte dricka alkohol, inte ha sex innan äktenskap, blint följa sin profet och så detta, lite mer delikata, budordet:

"Tithing is an ancient, divine law wherein the Lord has commanded us to give a tenth of our increase-which is understood to mean income-so we may build up His kingdom on the earth and be blessed.  When you pay an honest tithe, the Lord promises that He will "open . . . the windows of heaven, and pour . . . out a blessing, that there shall not be room enough to receive it" (
Malachi 3:10).  These blessings may be temporal or spiritual, and they will come to you as you obey this divine law."

Jag riktigt känner vilket finlir de fick lägga sig till med när de skrev det där, ajajaj. De skriver också nedanför vad pengarna går till, men det känns ju lite luddigt. "Performing temple work" är en av sakerna. Hum hum. Ja, cult or not? Vad säger ni?



                              194529-112
Här är mormonernas heliga underkläder som de måste bära hela livet. Kallas kreativt nog för "garment". Hur stor Johnson tror de snubbarna har? Och om inte Dolly Parton är mormon kan de ju skära ner på BH:n också.

Kommentarer
Postat av: Karin

Fy vad osexigt! Fast det är nog meningen, men urkel, inte skulle jag vilja ha det där på mig för resten av mitt liv!

Postat av: Lisa

Inte precis det sexigaste nej...o inte så himla smickrande heller

2008-04-25 @ 22:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback