Hjälp!

Ja, rackarns. Nu är det dags att krypa till korset, för jag skulle behöva ett handtag. Det är nämligen så illa som att jag ännu inte skrivit klart den recension/krönika/kåseri/debattartikel som skulle varit inlämnad innan jullovet. Däreföre behöver jag nu lite hjälp för att komma igång med det tilltänkta kåseriet, vilket ska baseras på frågeställningen: Vilka oskrivna regler finns för hur vi bör bete oss i lika situationer? Vad händer om vi bryter mot dessa?

Således har jag börjat fila på inledningen och slutet har jag redan klart för mig. Det jag skulle behöva ett handtag med är att välja vilken situation där jag reagerat konstigt, som jag kan ta upp som exempel. Var god välj din favorit och meddela mig genom en kommentar.

1. Skrattade högt när en vän avslöjade att hon gjort slut med sin pojkvän
Lite genant, ja, men vad gör man? Pojkvännen var ingen trevlig prick, även om de varit ihop i cirkus två år. Jag försökte rätta till det bäst jag kunde, men skadan var redan skedd.

2. Skrek skällsord till min lärare i en korridor
Inte det bästa man kan göra när man är missnöjd med ett betyg, men så blev det. Jag får ju vara rättvis mot mig själv och säga att läraren i fråga var en jävla fitta.

3. Log när jag upptäckte att min hamster var död
Vid cirka nio, kanske 10, års ålder sitter jag vid hamsterburen och pillar. Jag upptäcker att Putte (eller kanske Brutus) inte rör på sig, så jag lyfter upp honom för att se efter. När jag märkte att han var död vände jag mig mot mamma, fortfarande med hamstern i handen, och sa "Han är död" med det bisarraste leendet på läpparna.

Såså! Nu får ni som sagt hjälpa mig att välja!

                   194529-84
                    I got the action, I got the motion, som CCR nästan sjunger.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ooooh det är så svårt att välja! Alla tre är värdiga vinnare, först lutade det åt pojkvännen, sen åt hamstern, aje vad fasiken det blir pojkvännen!

Postat av: Anonym

den första

2008-01-09 @ 17:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback