En ny kategori gör entré!

Jag har under hösten tillbringat (för) många reklamminuter med att kolla på text-TV och få en snabb uppdatering på världen. Oftast är det 6:ans text-TV jag kikar på, och som ni säkert vet är Viasats nyhetssändningar TV-versionen av Aftonbladet, om ens det. En Ding-ding värld, snarare.

Så, med tiden har jag hittat diverse lustiga historier där, som jag nu känneratt jag vill dela med mig av. Vi inleder med ett inlägg med rubriken
 
"Djurinspektör hotad via julkort"

Monica Roman, djurinspektör i Östergötland, har fått julkort med formuleringarna "seriemördare" och "du ska inte tro att du kommer undan för att du är jordbruksverkets förlängda arm".

Roman polisanmälde händelsen. En man har tagits in till förhör och ett handstilsprov har skickats till Statens kriminaltekniska laboratorium, skriver Norrköpings Tidningar.
Julkortet tar också upp ett par uppmärksammade avlivningar av djur som Roman påstås ha arbetat med.

Allting med den här nyheten är störande och suspekt. En djurinspektör som är seriemördare? Hugger hon halsen av intet ont anande kossor? Ja, text-TV erbjuder inga närmare förklaringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback