Stuck in the 80's

Kika på denna bilden! Underbar. Var inne på http://www.mormon.se/ för att göra lite skolarbete, och deras hemsida är så pimpad så att det är inte sant! Allt går i en mjukt gul ton, som för att ge besökaren intryck av att det är en seriös sida. Till detta använder de bilder från det stora Amerika, misstänker jag. Stentvättade jeans och grejer. Cheesus.

Här är förövrigt deras svar på några av de allra största mysterierna i människans historia. Somliga kallar det crazy, jag kallar det convenient.

Har du någon gång frågat dig själv:

?*       Vad är meningen med mitt liv?

?*       Varifrån kommer jag?

?*       Varför är jag här?

?*       Vart är jag på väg?

Om du har det så är du inte ensam. De flesta människor har funderat över dessa frågor. Vi vill förstå den djupare avsikten och meningen med vårt liv. Utan ett syfte kan det dagliga livet bli tråkigt och tomt.

Lyckligtvis finns det svar på dessa frågor --- svar som kan ge dig ett syfte och hjälpa dig att finna varaktig lycka.

?*       Du är ett Guds barn.

?*       Innan du föddes levde du som en ande hos Gud, din himmelske Fader.

?*       Du kom till jorden för att lära dig bli mer lik Gud.

?*       När ditt jordeliv är över kan du återvända för att bo hos din himmelske Fader.



                  194529-153

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback