Saker jag är rädd för

I ingen särskild ordning rankas några av mina rädslor och fobier... För att jag har tråkigt och kom på att det ändå är rätt kasst att skriva logg, även om jag bara kan få G ("Vad har du gjort?" "Vad har du lärt dig?").

 - Vatten  Min rädsla för vatten (inte vatten i ett glas, utan i stora samlingar) utvecklades ganska sent, kanske runt 12-årsåldern. Innan dess var mitt signum att jag badade hur länge som helst, alltid. Numera är det lite bättre än det var förut, men kan fortfarande få panikattacker när jag badar och supercrawla mot land. Jag är även sjukt rädd för hajar, och det går väl lite in i vattenskräcken. Har alltid varit rädd för att det ska komma in hajar i simbassängen i Sporthallen, i de där svarta hålen.

- Brännskador och annan obehaglig "hudbusiness"  Bisarrt rädd för brännskadade. Går knappt att beskriva den rädslan, men ni vet ju alla hur det ligger till med psykologiboken. Får hjärtklappning bara av att tänka på det.

- Underliga former i naturen  Det är väl inte direkt en rädsla... men jo. Som exempel kan jag nämna en stor ticka jag såg idag som såg ut som ett barn i femårsåldern som låg i fosterställning, fastklistrad vid ett träd. Fick automatillamående och flydde det fortaste jag kunde. Ett annat exempel är en sten jag såg för nån dag sen som såg precis ut som en liten människa som låg hopkrupen på marken. Det skrämmer livet ur mig.

Det räcker nog för idag i alla fall... Gör en lista ni också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback