Ett töntinlägg...

... för att jag håller på att läsa om Harry Potter-böckerna. Inte konstigt att folk tycker att boken ska brännas på bål, för själv blir jag helt knas av att läsa dem där. Drömmer om trollkonster och inbillar mig att Diagongränden finns på riktigt. (Somewhere... ah) Just nu håller jag precis på att avsluta den spännande tredje boken, som egentligen är den bästa. Jag utgår från att alla som läser kan intrigen, med Sirius och Scabbers och Gud vet vad.

Det som är lite lustigt med den (förutom den svenska översättningen av "offcourse" till "självfallet") är att varken Sirius eller Lupin någonsin misstänkt Peter Pettigrew för att vara förrädaren. För alla andra måste det ju ha varit klart som korvspad, tänker man. Det finns två ytterst intelligenta, modiga och allmänt BRA snubbar, och så en felande länk-blodsugare-parasit som är ful, talanglös och feg. Vem gjorde det? Det är ju inte en Agatha Christi, direkt.

                      194529-158
Inte kan det väl vara lille Peter som sovit i två sängar, inte? Söte lille Peter.

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha.. Timothy Spall, Mike Leigh och Alison Steadmans gamla kompanjon. Ja, han gör en bra Peter.

I nian föreställde jag mig att hela Lorensberga egentligen var en trollskola, och att alla lärare kunde trolla. Vet inte riktigt vad det ska betyda...Konsigt var det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback