Död åt psykologin...

...jag ska bli professor i kemi. Trodde jag hade hittat mitt livs kall, men det lutar åt att det var bluff och båg... Att studera psykologi måste vara lika påfrestande som att studera till läkare, vad gäller hypokondrin. Läser just nu om de psykodynamiska anknytningsteorierna (finns det några andra?) och blir ledsen. Har jag borderline? Narcissistiska störningar? (Ja) Man blir knäpp i huvudet av att läsa om alla personlighetsstörningar som det lilla barnet kan drabbas av om inte föräldrarna är Martha Stewart minus alkoholen. Fy fan. Mår lite illa av att läsa freudianskt crap också; jag tror aldrig att jag har sett min mor som ett par bröst, vilket Mahler menar. Tits tits. Nej.


                      194529-174
Min nypåfunna livsväg. Kemin gick ju så bra idag, så det kanske är något att satsa på. Syror och salter och inga obsceniteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback