Lek för livet

Oh, det händer nya grejer varje dag med mina små skruttar! Idag har jag börjat leka med dem på ett lite mer avancerat sätt: jag leker dragkamp med strumpor med dem. Det tar en stund innan de hajar att de måste hålla fast i strumpan, men sen är det skoj skoj skoj. Speciellt Billie verkar ha fattat tycke för det. Ska snart inviga Bosse i leken också; idag har han haft fullt upp med att vara världens sötaste och, faktiskt, lugnaste valp. (Visst låter jag väldigt kärleksfull nu jämfört med förra inlägget om dem? Kanske är lite också för att jag har gjort det fint i deras lilla rum, dvs. tagit bort kissiga tidningar)

Men man må icke dra för hårt i den lilla strumpesocken: de väger typ lika mycket som gråsparvar än så länge. Och deras balanssinne är väl inte sådär mycket att hurra för. Tar man i för hårt gör man en Baloo på dem, och jag säger bara det: mina valpar har inte samma hållbarhet som benranglet Mowgli. Inte lika kul med kommentaren "Jag mena inte att ta i så hårt" när valpen ligger som en liten hundmos på golvet.

Nej, lugnt och fint, lugnt och fint.

Kommer en valpvideo snart också. Den är nån vecka, men ändå. Ska väl fortsätta min dokumentation också, humhum. För Annas skull, såklart, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback