Ingen matematik i Långtbortistan

Uppdatering av kategorin Text-TV:

Flygplan störtade i Kirgizistan

Ett passagerarflyg störtade på söndagen i Kirgizistans huvudstad Bisjkek. Det förekommer olika uppgifter om hur många passagerare som fanns ombord - mellan 83 och 123.

25 personer ska ha överlevt. Men siffran 34 överlevande har också rapporterats.

Kirgizistans hälsodepartement uppger att 65 personer omkom i flygkraschen.

Visst påminner det om hur högskoleprovens frågor är utformade? "Man kan få fram svaret genom påstående A och B"
 osv. Och vaaar ligger Kirgizistan? Varför har jag aldrig hört om denna nations namn förut?

Och såklart, det viktigaste: bristen på matematikkunskaper, och grundläggande sådana. Pröva att räkna på de siffrorna, jag säger bara det, det är nåt sm inte stämmer. Jag kan se den lilla tandlösa killen som fick ta hand om siffrorna. Han sitter där med olika nummer och försöker och försöker och försöker, innan han till slut i desperation ger upp och utbrister: "Huuur ska jag lösa detta?! Jag är inte Marilyn von Savant, blott en enkel liten kirgizistanier!"

Därav resultatet.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag åkte aldrig till Borlänge. Orkade inte.



Jag går i skolan till fyra och har träning både onsdag och torsdag. Vad sägs om fredag?

Postat av: Karin

Klart att du har hört talat om Kirgistan! Det är värsta hippa stället, been there like twice, with a friend (en imitation av Thomas)

2008-08-25 @ 21:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback