Kultur, kommunikation och samhälle?

Jag har just hittat alla sanna kulturares dröm: en utbildning med fokus på kultur (litteraturvetenskap, yes), språk och samhälle. Eller det lät kanske inte som ett riot, men tror att det är riktigt fett. Sen kan man vidareutbilda sig till journalist, lärare (nej och nej) och läsa vidare om litteraturvetenskap. Tummen upp! Kan bli chefredaktör, hoho. Får ta över efter Maria Schottenius (DN:s kulturchef), hon lär väl trilla av pinn snart.

Nej, nu rusar jag iväg. Det var bara för att det vore så skönt att bara söka in till något program utan en massa förstudier innan, och fick nyss reda på att psykologprogrammet är så apsvårt att komma in på som man tror. Jag blev tipsad att göra högskoleprovet istället för att plugga upp det. Men tjena, har tyvärr mer skills i att mundiarréa än att göra bra ifrån mig på prov... Är rädd för samma sak som alla andra: att högskoleprovet ska bevisa hur det egentligen ligger till, dvs. I'm a nut. Snitt 0,2 typ.

              image253
Kan ju tipsa om att H&M har megarea imorrn. En annan är ju ledig och kan sitta och vakta på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha jag älskar när fantasin bara rinner iväg..................och där var jag plötsligt chef över FN (har glömt bort den korrekta titeln)

Kanske inget drömjobb men det var det första som pluppade upp i hjärnan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback