Städdag och Nile City

Sitter mitt i en städorkan - the eye of the storm. Dammsugare, dammvippor, katter och förvirrade människor överallt. Det känns fullständigt värdelöst att dammsuga när man har två katter och en hund. Det tar inte mindre än två timmar innan det är lika mycket ludd som när man började. Men: när mamma får städmani finns det inget annat att göra än att nicka och se sysselsatt ut med en trasa. Beatnuts en gång till: "There´s no escaping this".

Förövrigt var vår rekor Leif närvarande på engelskalektionen idag. Vi misstänkte att det var för att bevaka Yogi Björn, som blivit anmäld av några elever, men icke. Min insiderkontakt säger att det snarare beror på att han har bestämt sig för att vara "mer aktiv i elevernas göranden och tyckanden". Hmpf. Yogi mjuknade till ett geléhallon när självaste Rektorn var med, och tack och lov för det. Kanske borde vi bjuda in honom lite oftare?

Rektorn med stort R, Leffe, kom till lektionen med tröjan ut- och in. En stor lapp som förtäljde tvättråd hängde ut på ena sidan, och alla sömmar stack ut. Inte kan självaste Rektorn gå runt så? Vilket intryck ger det oss elever? Så jag sa till honom. Hejdå värdighet! "Eh, jag vill inte vara oartig, Leif, men din tröja är ut- och in." Konfunderad. "Nej, den är åt rätt håll" En sekunds tvivel, innan jag åter lade märke till tvättlappen som stack ut. This can´t be right..? "Eh, lappen sticker ut" Jag vet inte riktigt om det var schysst eller elakt. Ganska förnedrande att en elev sa det till honom, men hellre det än nån av hans kolleger? Ja, jag vet inte.


Och nu: Nile City! Muntrar upp mig med att läsa originalmanuset, så scenen skiljer sig lite från hur den ser ut i tv-serien.

SCEN 1:15
Interiör: Radiostationen, studion - kväll
(Glenn, Lol)
Glenn tonar ner "Brothers in arms" inne i studion. Crazygästen Lol Tolhurst sitter och väntar.
Glenn: Med oss i studion har vi Lol Tolhurst, välkommen till Nile City.
Lol: Tack!
Glenn: Och du har med dig?
Lol: Det är mina koleanska adoptivpälon.
Glenn: Och vad får vi höra?
Lol: Säg ett datum.
Glenn: De har jag aldrig hört.
Lol: Nej, du ska säga ett datum, vilket som helst.
Glenn: Jaha ja... 23 februari.
Lol: Nej! "London calling" Den kan de inte. Säg ett annat.
Glenn: 20 december.
Lol: Nej! Det går 365 låtar på ett år och du väljer "What´s love gotta do with it"! (Sjunger låten ironiskt)
Glenn: Förlåt. Jag visste inte att det var den. Femte juni?
Lol: "Hey you. The Rock Steady crew. Show´em what to do. Make a break, make a move." Farfar!
Glenn: OK, nu har jag det. 29 maj.
Lol: En klassiker! "Walk on the wild side".


                                   194529-20
Försökte ännu en gång hitta nåt vettigt på Google, med sökordet Nile City. Tydligen är det ett annat namn för Kairo. Tough luck.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kom på melodin till "the great potato famine!"

2007-03-08 @ 22:45:53
Postat av: sanneman

Hejdå värdighet! "Eh, jag vill inte vara oartig, Leif, men din tröja är ut- och in." Konfunderad. "Nej, den är åt rätt håll"

ha ha ha, klockren! nej,nej.. jag har satt på mig tröjan rätt. jag är en vuxen man med högt arbete. I can do this without my own lovely and carrying mom. he he.

2007-03-09 @ 13:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback