Nonsens

Jag och datorer är, vilket jag tidigare nämnt, inte de bästa av vänner. Jag får ont i huvudet och datorn börjar gråta. Det var antagligen därför det tog ett antal timmar för mig igår, när jag försökte lura ut hur man ändrar layouten utan att bli tvungen att använda blogg.se´s halvsjabbiga ramar. Det löste sig till slut - men bara delvis. Som ni ser lever och frodas blommorna runtom min text, och I dun wan them dem flowas. Hjälp?

En sak jag lade märke till när jag gled runt bland bloggarna, är de rosa flicksens förkärlek till collage. "Vill ha" brukar rubriken vara, och sedan ett collage på butt ugly kläder. Möjligtvis något buret av Nicole Richie (dotter till "Världeens vitaaaste negeeeer") alt. Paris Hilton.

I protest gör jag därför ett collage med... ja, vad vet jag? Japanska artister? Är det nonsens nog för er?



                                      194529-33
På bilden ser ni den omtalade rockstjärnan Tatsurou (tack, Google), gruppen Fonky & Love, Diamond Yukai, även han en mycket känd artist, popstjärnan Angel och slutligen, det färgglada bandet till höger, Uchusentainoiz (tror jag dem hette).

Slutligen lägger jag till ett citat från en annan blogg jag hittade, namn ska inte nämnas (HTML-adress ska inte nämnas låter inte lika fly). Så mycket kan jag säga att personen i fråga lever och frodas i min gamla hemstad Lund, så människor från Ludvika-trakten kan känna sig lugna. Det var en speciell dikt jag fastnade för; jag tyckte så mycket om den att jag började gråta (tårar av sann glädje, jeez, vad dålig den är). Hursomhelt; njut!

Njugg romantik strilar ömt genom blodlönnens krona. Ett utfall av insikt. Ett bortglömt jag. Du strålar lycka och tiger. Likvaka. En sen kväll utan Luuk. Sugrörsångest med vägglöss. Varför vila när allt är plast? Glömde jag bort dig, förlåt. Och skrik i mina ögon så att jag kan ta in dig. En bottenlös undran får fäste i dyn. Sankmark i en skog av gummistövlar viker godmodigt av. Tänk att flyga, att låta marken blomstra ut i lapptäckets guerillakollage. Det är svårt att förstå. Svårt att stå. Rak. Blöder du? Det är bara daggen som pärlar ur dina tankar. Vi ska trivas i mitt tillsammans. Du och jag. (Diktens titel: Matadorens bekännelse)

Kommentarer
Postat av: Karin

Men Astri, du tog alltså risken!


Sun is shining, weather is sweet!

2007-03-19 @ 18:02:31
Postat av: sanna

De var som fan.. vilken talang!

å jag kan hjälpa dig med ditt "flower-power" problem till bakgrund ;)

2007-03-19 @ 18:53:30
Postat av: Ika

Blommorna i bakgrunden måste vara en upprepad .jpg eller .gif-fil. Leta i stilmallen efter något ställe där det står "blabla.jpg", det bör vara den bilden.

2007-03-19 @ 20:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback