Avsnoppande svar

Hallåå alli-hooopa! (Ni vet vad jag menar, aaaight? Skånska to the people)

Var ute på hundpromenad häromdagen, i vårsolen (löfli). Efter att jag gått en bit mötte jag en kvinna som också hade en hund med sig, men som inte verkade vilja låta dem hälsa på varandra. Hennes hund, någon slags underlig ras med affro, vände sig om mot mig och Ella (mein hunt) och gnällde, tydligen väldigt piggelin på att få nosa runt lite. Till slut gav kvinnan upp, och lät hunden gå ca två steg närmare Ella (fortfarande för långt bort för att de skulle kunna ha nåt utbyte av mötet, if ya know wha I meeaaan).
Kvinnan: "Är det en... hu-hund?"
Jag: "Eh, va?"
Kvinnan: "Är det en huund?"
Jag: "Om det är en hund? Ja, det är en tik"
Varefter hon släppte fram sin hund några steg till, och lät dem hälsa.

Det finns löjligt många avsnoppande svar på den frågan, och ni kan ju själva fantisera ihop diverse. Dem bidrag jag hittills fått är något i stil med:
 - Nej, det är min tränade råtta.
- En hund? Nej du, det här är min varg.
- Hallå, farfar? Det är en katt.
- Hund? Var är det en hund?
Ja ni, det ena klyftigare än det andra. Bidra gärna med nya lustigheter.


                                194529-22
                                                                        Min tama giraff, Ella.

Kommentarer
Postat av: Anonym

- Är det där en hund?
- Nej, det är Jan i ett koppel.

2007-03-12 @ 21:04:30
Postat av: Anonym

Den ovanstående, eller under eller vad det nu blir, var postat av mig, Erika.

2007-03-12 @ 22:02:01
Postat av: Karin

Är det en hund?
- Nej, bara Yogi Björn som har bantat!
HAHa kreativt kreativt

2007-03-13 @ 22:18:05
Postat av: Anonym

Nej men Karin då! hon som bjöd oss på glass..

2007-03-14 @ 19:30:31
Postat av: Nettan

Antar du inte vet att hona o hane på hundar heter just Tik & Hund ^^

2008-04-12 @ 17:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback