Återfall, små pensionärer och Fantomen

Sun is shining, wheater is sweet! Idag, javisst. Inte igår, den fördömda måndagen. Precis som man vant sig av med tjocka vinterkläder, får vädret ett återfall. Tillbaks på ruta ett, kändes det som. Jag som just bytt från mörk hiphop till solig pop i lurarna, förgäves. Återfall återfall återfall. Nu ligger Cage (Hell´s winter, så klart) på top 10 igen, men om vädret rehabiliteras snart, kommer Dylan, Silver Jews och Pavement toppa.

Jag vill lägga in en liten fotnot om pensionärer och bilar i dagens blogg. Samtalade med 
Priggles om det tidigare idag. Och ja, visst stämmer stereotypen? Dem är små, dem är många, dem har stora hattar och, framförallt, dem kör i 30 km/h. Varför, oh varför, kör dem så långsamt? Självklart blir ju reaktionsförmågan, synen, hörseln osv sämre och sämre ju äldre man blir, men vad är dem rädda för? Att dö?! Don´t worry now, pap, you´ll get there soon enough anyway.

Ja, det var elakt, men sant, som så många saker är. Hursomhelst, för att byta ämne... Fantomen! Hittade en gammal tidning igår som jag lusläste (framförallt sidan med insändare, de var underhållande). Ni ska få några smakprov... men inte bara det, ni ska även få en deckarhistoria skriven och inskickad av medlem 349 840! Lösningen bifogas, well... someday.

                                    194529-34

Deckarnöten:
Janne Olsson var död! Han låg där, över bordet, skjuten i tinningen. Vänstra handen kramade en pistol och en tom spritflaska stod framför hans tomma blick.
- Det var du som hittade honom, eller hur? frågade en kriminalare.
- Ja, svarade mannen som hette Peter Jansson. Han var min bästa vän.
-  Vet du varför han begick självmord? frågade samme kriminalare.
- Nej, men han verkade ha lite bekymmer, problem med kvinnor, tror jag.
- Vet du hur han fick tag i vapnet?
- Ja, vi är båda aktiva och erfarna medlemmar i pistolskytteföreningen, så det kan inte ha varit någon svårighet för honom.
 - OK och tack, du kan gå!
- Vänta lite! orden kom från en ung konstapel. Är du absolut säker på att du inte rört någonting här i rummet?
- Ja, det är jag. Jag vet att man inte ska röra något förrän polisen varit på platsen!
- Dåså, sa konstapeln, skulle jag vilja arrestera dig som misstänkt för mordet på Janne Olsson!
- Befängt, utbrast Peter, det syns ju lång väg att det är självmord. Vad menar egenligen konstapeln?

Ja, den ni! Hur visste den unge konstapeln att det var Peter, Jannes bästa vän, som mördat honom?

Kommentarer
Postat av: sanna

vadå kan de ha att göra med att pistolen låg i hans vänstra hand? ähe.

2007-03-20 @ 19:24:54
Postat av: Ika

Funderade på om det var det att hans hand fortfarande kramade pistolen, men det bör ju vara något klurigt =D

2007-03-21 @ 22:53:08
Postat av: Alicia

ALICA! :O jag är med i en fantomen tidning :D

2007-03-22 @ 21:10:24
Postat av: Roberth och Hugo

Jo hur kunde han krama pistolen om han var död.?

2010-04-28 @ 21:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback