H20

So much to do, so little time. Inte. Jag avsäger mig, under lovet, allt som på ett eller annat sätt ger mig ångest och kval (det i sig kanske skapar ångest? Nåja. ). Skolarbetet är lagt på hyllan, försvunnet i allt damm. Jag kommer inte att ha några ambitioner whatsoever.

"From now on I´m into soft music, lit candles and horse tranquilizers"

Inledde min "anti-sund människa med mål i livet"-fas igår med filmkväll hos Sanna. Vi hyrde bland andra klassikern (erhm) "Halloween 20 år senare", och eftersom jag sett den tidigare, ägnad jag mig åt att räkna antalet skador Michael Myers ådrog sig under filmen. Resultatet var anmärkningsvärt:

- Tre knytnävsslag i ansiktet
- Inte mindre än 13 knivhugg i ryggen, axeln och framförallt magen
- En flaggstångsknopp inborrad i magen
- 20 minuter (uppskattningsvis) i en stängd liksäck
- en bilkrasch som resulterade i att Michael flög ut genom vindrutan, hamnade 10 meter framför bilen och sedan
- blev överkörd av tidigare nämnda bil, innan han slutligen
- kilades fast mellan motorhuven och ett träd där han
- fick huvudet avhugget med en yxa

Frågan är, kan de göra en uppföljare på den? Givetvis kan de det.

                                       194529-9
"20 år har gått sedan de mardrömslika händelserna när Laurie Strode attackerades och flera mördades av hennes bror Michael Myers. Nu lever Laurie under ny identitet som rektor för en privatskola i Kalifornien, men skräcken lever fortfarande kvar i Lauries medvetande. Mardrömmarna återkommer ständigt och hon har problem med både alkoholen och 17-årige sonen John som är elev på skolan. När allhelgonahelgen kommer och eleverna reser bort stannar Laurie kvar på skolan tillsammans med sin älskare och kollega Will. Men det går snart upp för Laurie att de inte är ensamma. Hennes värsta farhågor har besannats - Michael Myers har återvänt för den slutliga uppgörelsen. För ondskan dör aldrig. Den har bara vilat, i 20 år."  (
www.lovefilm.se)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jadu, det låter ju som en toppenuppföljare, undrar hur mycket stryk han får i den?

2007-02-24 @ 22:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback