Nisse kan ingenting!

Sitter vid datorn med intentionen att lite snabbt klara av religionsuppgiften om islam, men misslyckas fatalt. Jag har fastnat på fråga 1! Såhär lyder den:

Din bästa kompis Nisse har varit sjuk under alla lektioner om islam och har därför mycket dåliga kunskaper om denna religion. För att komma ifatt har Nisse bett dig att förklara vad religionen islam innebär. Alltså, skriv en förklaring om islam till Nisse. Jämför gärna med kristendomen som ni vet det mesta om.

Nisse, din gamla räv! Jag vet nog vad du höll på med, och sjuk var du inte! Komma här och snylta på laglydiga studenter. Ja, det är väl den jobbigaste fråga jag någonsin fått. Tanken är väl att på ett effektivt sätt rada upp fakta om islam, men det är inte det lättaste. Jag ska gnälla på Anna-Maria när jag (om jag) lämnar in den här uppgiften!



    194529-58
  Nisse, Nisse, Nisse. Vad ska man säga? Get a grip, man! (Första Nisse som dök upp på Google bildsök; svensk arkitekt och formgivare under 1900-talet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback