Muhammed vs. Jesus

Jag kom på att Nisse trots allt ska få svar på sin fråga om islam (se förra inlägget), allt för allmänbildningen. Nu har jag kommit till fråga två, som jag trodde skulle vara lätt som en plätt.

Har Muhammed ungefär samma betydelse för muslimer som Jesus för kristna? Eller finns det avgörande skillnader? Vilka i så fall?

Ja, jo, Muhammed är inte helig, he's just a man, man! Men utöver det? Muhammed krigade, Jesus var Tomas DiLeva. Säger som Derek i Svanprinsessan: Vad finns det mer? Muhammed gillade tjejer, Jesus gillade killar. Muhammed var average Joe, Jesus var Joe Labero. Meh. Jag tror nästan det räcker med det, har huggit tillräckligt många i ryggen nu. Vidare till fråga tre!



                                  194529-60

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback